شهدا بر ما حمدی بخوانید همانا شما زنده اید ما مرده
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

چه تقابل عجیبی ست ... به دنیا می آییم ولی به آخرت می رویم ؛ آری برای رسیدن به آخرت باید از دنیا گذشت تقدیم به آن هایی که رفتند تا ما بمانیم
نویسندگان
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
طراح قالب
ثامن تم
دیگر امکانات

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 48
بازدید ماه : 424
بازدید کل : 110260
تعداد مطالب : 69
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1



/js/mouse/RAHBARAM.js" >

www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی



کد کج شدن تصاوير

اعضا و جوارح، امانات الهی هستند و خداوند از آن ها سوال می کند که با امانت من چه کردید؟ باید بنده بود و اعضا و جوارح را در خدمت او به کار برد، نه اینکه آزاد بمانند. ذکر خدا باید گفت تا قلب متوجه باشد، زیرا قلب مانند چشم بسیار حساس است و باید دائم مراقب بود."

"شهید علی بلورچی" رتبه ی 5 کنکور و دانشجوی رشته ی الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف و شاگرد آیت الله حق شناس...
جوانی که وقتی شهید شد 21 سال بیشتر نداشت...

بسمه تعالی

" بیایید روزی که در آن روز بر دهان مهر زده شود و تک تک اعضا بدن خود به سخن آیند و اعمالی که انجام داده اند بازگو کنند.

باید مراقب اعضا و جوارح بود که خطا نکنند نکیرین می آیند و از تک تک سوال می کنند که ای دست! آیا به مسلمین کمک کرده ای؟

ای گوش! آیا به احکام خدا و آیات او گوش داده ای و ای زبان! آیا مسلمین را نصیحت کرده ای!

یادگیری علوم اسلامی در اولویت است نسبت به علوم غیره، یعنی باید حداقل به همان میزانی که وقت برای آن علوم می گذاریم، برای علوم اسلامی نیز بگذاریم که رسول خدا صلی الله علیه و آله از ما سوال می کنند که آیا مسولیت خود را در قبال آموزش و یادگیری دین انجام دادید؟

اعضا و جوارح، امانات الهی هستند و خداوند از آن ها سوال می کند که با امانت من چه کردید؟ باید بنده بود و اعضا و جوارح را در خدمت او به کار برد، نه اینکه آزاد بمانند. ذکر خدا باید گفت تا قلب متوجه باشد، زیرا قلب مانند چشم بسیار حساس است و باید دائم مراقب بود."

فهرست گناهان یک جوان ۲۱ ساله که در دفترچه ی یادداشت خود نوشته. گناهان شهید بلورچی .. .گناهانی که از نگاه ما شاید اصلا" گناه به حساب نمی آید...

(برای مشاهده ادمه مطلب بر روی لینک ادامه مطلب کلیک کنید)



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده علیرضا برزگری در دو شنبه 28 مهر 1393 |

بنگر برادر... بنگر خواهر ، جلودار هابیل است اما من و تو مسافران از ره مانده ایم ،ما مانده ایم قافله رفته است، ما مانده ایم قافله می رود، ما...؟

هر گاه دلم هوای بهشت می کرد از فراز خاکریز افق را می نگریستم.

بار الها! اگر لایق بهشت هستم به جای بهشت کربلا نصیبم کن تا تربت پاک حسین (ع) را در آغوش گیرم.

ای امام! بر من ببخش که فقط یکبار به فرمانت شهید شدم.

خواهرم! اگر می‌دانستی که هر روز چند بار در جبهه‌ها شهید می‌شوم چادر را تنها یک پوشش ساده نمی‌دانستی.

مادرم! هر گاه خواستی شهادتم را به رخ انقلاب بکشی، زینب را به یاد بیاور.مادرم زنی است که اگر سر بریده‌ام را برایش ارمغان آورند آن را به میدان جنگ باز می‌گرداند.

بخوان... وقتی تابوتها می گذرند ماندگان ز خجلت در پناه دیوارها پنهان می شوند . اما هر روز از این گذر شهیدی می گذرد . و من و تو هر روز در گریزیم.

بنگر برادر... بنگر خواهر ، جلودار هابیل است اما من و تو مسافران از ره مانده ایم ،ما مانده ایم قافله رفته است، ما مانده ایم قافله می رود، ما...؟

و می دانی ای برادر و ای خواهر که دیگر تو خود نیستی ، شهیدی زنده ای بر خاک که در رگهایت خون سرخ هر شهیدی جاریست و بر کتاب سینه ات وصیت سرخ هر شهید ورق می خورد.

من مزدستانم! آن قدر در راه خدا کار می کنم تا مزد بستانم. هرطوری شده باید از خدا مزد بگیرم و هیچ مزدی از شهید شدن در راه خدا با ارزش تر نیست.



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده علیرضا برزگری در دو شنبه 28 مهر 1393 |



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده علیرضا برزگری در جمعه 25 مهر 1393 |

پس از باز کردن معبر مین، به سیم خاردار حلقوی رسیدند که به هیچ عنوان نمی‌شد آن را قطع کرد.
چون اگر سیم را قطع می‌کردند، سیم‌ها جمع شده و معبر منفجر می‌شد.
خبر رسید که گردان پشت سیم خاردارهای حلقوی گیر افتاده؛ از مکالمات بی‌سیم معلوم بود برادر کاوه اصرار دارند که کار زودتر شروع شود. در همین حین یک جوان به روی سیم‌های خاردار خوابید، بعد هم گفت: همه از روی من عبور کنید.
بیش از سیصد نفر از روی بدن او عبور کردند. خارهای سیم در بدن جوان فرو رفته بود، در زیر نور منوّر کاملاً مشخص بود، قطرات خون از بدن او جاری شده بود. وقتی همه نیروها از روی بدن او عبور کردند، عملیّات آغاز شد.
در همان لحظات جوان را از روی موانع بلند کردیم، همین‌طور که خون از تمام بدن او جاری بود،
دستانش را به سوی آسمان بلند کرد و گفت: «خدایا تحمّل ندارم، شهادت را نصیبم کن، در همان لحظه، گلوله‌ای بر چهره نورانی او نشست.»
اهل افغانستان بود، پیکرهای شهدای عملیّات والفجر 9 به شهرستان بجستان آمد؛ تمامی شهدا توسّط خانواده‌هایشان تشییع و تدفین شدند، امّا هنوز یک شهید مانده بود. کسی برای تحویل پیکر او اقدام نکرده بود. این شهید خانواده‌اش را در جنگ افغانستان از دست داده بود.
نانوا او را شناخت. مدتی در نانوایی کار می‌کرد. امام فرموده بود: «جبهه رفتن واجب کفایی است. او هم مقلّد امام بود؛ می‌گفت: اسلام مرز نمی‌شناسد، امام ولّی ماست.»
شهید رجبعلی غلامی، غربت و گمنامی خاص خودش را داشت؛ نوزده سال بیشتر نداشت. از تمام دار دنیا یک موتور داشت، آن را هم وصیت کرده بود بفروشند و به جبهه کمک کنند...



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
برچسب ها : شهید,
نویسنده علیرضا برزگری در جمعه 25 مهر 1393 |

آيا مهدي زهرا را دوست داري ؟

  آيا احترام چادر خاكي  فاطمه  زهرا (س) را نگه داشتيد ؟!!!

 چرا کاری که آقا دوست داره انجام نمیدی؟

 بعضي ها مي گويند  دوست داشتن به دله نه به ظاهر ...

 امام زمان و همه ائمه معصومين و امامان حجاب را دوست دارند ،  چرا وقت نماز بايد چادر پوشيد و حجاب را رعايت كرد تا  خداوند بهمان توجه و نگاه كند .

 اگر با ظاهر نامناسب و بد حجاب بخواهيم امام زمان (عج) بهمان نگاه كند !!! امام  دوست دارد نگاه كند اما موانع  وجود دارد ،آيا امام زمان (عج) نگاه مي كند ؟

 يك فرد  مسلماني  مي گويد ما كه  خجالت مي كشيم نگاه كنيم ...

 در اين زنگار سهمگين نگاه ، چتر  حجاب را فراموش  مكن .



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
برچسب ها : حجاب,
نویسنده علیرضا برزگری در چهار شنبه 23 مهر 1393 |

تو اي بشقاب پشت بام خانه

گرفتي دين و ايما ن را نشانه

به شكل دايره گشتي هويدا

سپر گشتي تو در جنگ زمانه

همه اخبار و اسنادت دروغ است

نداري مقصدي جز تازيانه

تو با فرهنگ و ديني  كار داري

 چرا هر دم تو مي گيري بهانه

فساد و جنگ و دعوا هاي خانه

سرنخ دارد اندر بام خانه

سرو رو مد و تيپ جوان ها

گرفته الگو از ديو شبانه

اصالت را به زن دادي كم و بيش

كه از بن بركني حُجب زنانه

الهي آنتن تو سرنگون باد

جوانها خشك كردي از جوانه

 مگر تفريح پاكيزه نداريم

چرا تفريح و بازي با سگانه

 كمي دقت كن اين دجال واره

 كند جمعي به سوي شيطان  روانه

 همه با همت و عزم جهادي

كنم نابود فكر ابلهانه

برو ماهواره را جمع كن ز خانه

كه گندابه نباشددر ميانه

بيا با دين و با قرآن سفر كن

صفاي خانه ات كن عارفانه

تو الحق رهبري دلسوز داري

بيا و پيروي كن عاشقانه

اتاق فكر صهيونيسم نابود

بود اسلام پيروز زمانه



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده علیرضا برزگری در چهار شنبه 23 مهر 1393 |

بسم الله الرحمن الرحیم

 

به نام خدایی که زمین را از حجت خود خالی نمی کند.

سلام ، سلام من به سلطانی که سالیانی است سلطنش به خاطر سیاهی دلهایی به سالی بعد افتاده است .
سلام ، سلام من به مولایی که بندگان همچون مَنَش ، عنان خودخواهی را به دست گرفته اند و زَرِ دل را با زَنگاری معاوضه می کنند وخبرندارند درکوچه ها ، دلبری به امید دلی نشسته است.

سلام ، سلام مولای من
بر اُوراق گنجانده تاریخ ورقهایی از آنانی ، که با صورت بی سیرتی صدای رهگذری که ندای آشنا را بر زبان داشت و نوای آشنا را به گوشهای دل نوا می داد نمی شنیدند ونمی دیدند که یوسف شدن در زیبایی صورت نیست ، بلکه زیبا شدن در یوسف سیرت بودن است  و ای آقای من بهانه ی دلم از نوایی است که باید یوسف شد ، و دید که کارد به استخوان اثر نمی کند.

آقای من ؛ هنوز نمی دانم  که جمعه ها بها هستند یا بهانه و هنوز نمی دانم که ندبه ها ندا هستند یا نشانه وکُمِیتِ کمیلم که بر سبزه زارهای دل به تندی می تازد ، راه را گم کرده است یا نه آنکه شاه راه را می داند و به بیغوله می رود و هر جمعه که می گذرد سر در زندان می گذارم و در زندان دل خویش ، با زنده ای زمزمه می کنم .

ای آقای من و ای مولای ، زبان ، بهانه ای دوباره از امام زمان خویش دارد و ای شهسوار شبهای بدون سحر ، و ای مونس همدم یتیمان بدون پدر ، ای آقای من جاده ی سبز انتظار با استقبال دلهایی همراه است که کُمِیتِ کمیلشان لنگ می زند و نوای ندبه شان دلی را به چنگ نمی زند.

آقای من ، مهدی من ، دوست دارم در سرزمین دل خبر از آشنایی گیرم که با او آشتی کنم و بگویم که دگر گناه نمیکنم ، حرام را نگاه نمی کنم ، پا به هرجایگاه نمی کنم و پناه به هر پناهگاه نمی کنم .

ای آقای من و ای سیدِ من ، حق داری ، ادعای شیعه شیفتگی می زنیم و حرم ، و پاکی دل را که جای نامحرمان نیست به هر نامحرمی ، محرم می کنیم و با خبرداری ، خود را به بی خبری می زنیم ، و پاکی دل را که قدوم انتظار ، باید محرمش باشد به هر ناشایستی ، شایسته می پنداریم و با این حال ، باز می گوییم ؛ منتظرت هستیم  .

ای مولای من و ای سرور من ؛ انتظار ، واژه ای است که دل را به انقلاب وا می دارد ، که در برابر اهریمن ها و وسوسه های درونی به پا می خیزد و نشان می دهد انتظار ، واژه ای است پاک و مقدس و مدال و تاج و تختی بی مانند که فقط منتظر ، می تواند ازآن بهره ببرد .
ای مولای من ، می دانم اگر علم عشق را برپا می کنی و باز دلت را اَلمِ می کنی و ما باز پاکی دل را به ناپاکان می سپاریم ، و به روی خود نمی آوریم که می بینی و می دانی احوالمان را ، و تو خود را مدهوش می کنی .

ای آقای و مولای من ، این  صخره های گناه ، دل را به سُخره می گیرند و شمیم انتظار را که جز بر منتظران ، شادابی و طراوتی ندارد ، به باد وزانی تشبیه می کند که از سرزمین خزان می وزد.
ای آقای من و ای مولای من ، جویبار اشک ، دیگر دریا را می طلبد که شاید امید رمیده ی دل غایبی ، بشکسته و به ناخدای دریا برسد و بگوید جویبار هم به دریا می ریزد ، و عطر یار را از سرزمین آشنایی به مشام جان برساند .

ای آقا و ای مولا ، خوب شدن و با تو بودن سرمایه می خواهد ، که سرزمین دل به دنبال آن  است  ، ولی هرکجا که می نگرد از عطشناکی خود به سرابی می رسد و باز تشنه تر از قبل به امیدی ، دوباره می گردد و اما نمی داند این سرمایه کلمه ای است که عشق تو را در درون خود گنجانده است.

ای آقا و مولای من ، می دانم دیدن این چنین یوسفی ، دل یعقوبی را می خواهد که با نابینایی چشم ، با روشنی دلی ، پر نور بگردد و کنعانی می خواهد تا نسیم بوی یوسف را از سرزمین های دور بر مشام آن پیر کنعان برساند و بگوید که انتظـار ، کلیدِ برگشت یوسف به شهر کنعان بُوَد.

ای آقای من و ای مولای من ، پنجره دل را به سوی خورشید انتظار باز می کنیم ، تا شاید خبری از آشناترین ، آشنای هستی ، که در دل سیه و تاریک ما گم شده است ، دریابم و ندایی را که از آهنگ خوش ندبه ی جمعه ها ، با مضمونی با ذکر « یابن الحسن یابن الحسن » است به تو هدیه کنم .

ای آقا و مولای من ، چشمانم بهانه می گیرند ، که چقدر به جاده ی انتظار نگه کردیم و هر روز از نسیم دل خبر زآشنا گرفتیم و خیره شدیم ، باز هم جز آن نسیم که خبری  از انتظاری دوباره داشت ندیدیم .

ای آقای من ، ای مولای من و ای شادی دُوران ها و آرزوی دل مؤمنان ، جمعه را میعادگاهی می دانم که وعده یار درآن میعادگاه به تحقق می پیوندد .

سلامتی و تعجیل در امر فرج یوسف زهرا «عج»

 

صلوات

 

 



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده علیرضا برزگری در دو شنبه 21 مهر 1393 |

میگویند نوشته ها از گفته ها معتبر ترند ...

دوازده هزار نامه ی دعوت نوشتند ،

ولی با بیش از سی هزار نیزه و شمشیر به استقبال رفتند !

آقای من ، راز بی نشانی بودن ات را اکنون میفهمم ؛

کاش نامه هایی که تمبر صداقت نداشتند هیچگاه به نشانی نمی رسیدند...



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
برچسب ها : صداقت,
نویسنده علیرضا برزگری در دو شنبه 21 مهر 1393 |

دخترک رو به من کرد و گفت : واقعا آقا ؟!

گفتم: ببخشید چی واقعا ؟!

گفت: واقعا شما بچه بسیجی ها از دخترای چادر به سر بیشتر از ما خوشتون میاد !

گفتم: بله

گفت: اگه آره، پس چرا پسرایی که از ما ها خوششون میاد از کنار ما که میگذرند محو ما میشن، ولی همین خود تو و امثال تو از چند متری یه دختر چادری که رد میشید فقط سر پایین میندازید و رد میشید !

گفتم: آره راست میگی ، سر پایین انداختن کمه !

گفت: کمه ؟ ببخشید متوجه نمیشم ؟ 

گفتم: برای تعظیم مقابل حجاب حضرت زهرا(س) باید زانو زد حقا که سر پایین انداختن کمه ..!

 

 

من شکایت دارم...


از آن ها که نمی فهمند چادر مشکی یادگار مادرم زهراست 

از آن ها که به مسخره می گیرند قـداسـتِ حجابِ مادرم را ؛ 

چـــــرا نمی فهمی؟
این تکه پارچه ی مشکی، از هر جنسی که باشد 

حـــُرمــت دارد ...

 


sarbazane-ashegh.mihanblog.com



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده علیرضا برزگری در دو شنبه 21 مهر 1393 |

حجاب مختص زنان نیست. حجاب برآمده از صفت حیا و عفت است؛ در نتیجه از آن مردان و زنان می باشد. حجاب قلعه ای است پنج ضلعی. اما صرفا پوشش و کاوری فیزیکی و ظاهری نیست.

دیوار اصلی این قلعه حجاب در قلب و فکر هست. برای اینکه فرد مؤمن (مرد و زن) خودش را از اندیشیدن و فکر کردن و ایجاد شدن احساس عاطفی غریزی نسبت به نامحرم محفوظ نگه دارد.

دیوار دوم قلعه حجاب در رفتار. مشترک بین زنان و مردان (تاکید ویژه بر زنان). رفتار به گونه ای نباشه که میدان مغناطیسی جاذبه های جنسیتی در مقابل نامحرم (نا محرم به معنی مهاجم و بیگانه نیست، یعنی کسی که در حیطه محارم ما قرار نمی گیرد. حتی پسر دایی و پسر عمو و دختر خاله و دختر عمه)

دیوار سوم قلعه حجاب در گفتار. مشترک بین زنان و مردان (باز هم تاکید ویژه بر زنان). زیرا تن ویژه ای در صدای زنان هست که در صدای مردان نیست. میبینید هر جایی که قرار باشه از توی بلندگو و پیجرها از صدایی استفاده بشه اون صدای زن خواهد بود (حالا خوب یا بد)

دیوار چهارم حجاب در نگاه. مشترک بین زنان و مردان (تاکید ویژه بر مردان). نگاه ها مدیریت شده باشه و افراد خود کنترلی داشته باشند.«قل للمومنین یغضوا من ابصارهم » به مومنین بگو چشم های خویش را بپوشانند. نگاه کردن مرد به بدن زن نامحرم چه با قصد لذّت و چه بدون آن حرام است و نگاه کردن به صورت و دستها، اگر با قصد لذّت باشد، حرام است، بلکه احتیاط واجب آن است که بدون قصد لذت هم نگاه نکنند و نیز نگاه کردن زن به بدن مرد نامحرم حرام است.

دیوار پنجم قلعه که در حجاب در اینجا قرار میگیره حجاب فیزیکی یا جسمانیه. مشترک بین زنان و مردان (تاکید ویژه بر زنان به خاطر تمایزات ویژه جنسیتی آنها)

---------------------------------------

نظر دختری که تا 5 سال پیش توی اسپانیا زندگی میکرده در مورد حجاب: حجاب یعنی پوشش، یعنی آراستگی، یعنی شما طوری راه بری توی جامعه –حالا هر جامعه ای، حتی هاوایی، حتی جزایر قناری- که جلب توجه نکنه. که باعث بشه شما در امنیت کامل راه بری.

نظر یک دختر تهرانی در مورد حجاب: حجاب چیزی هستش که بوسیله ی اون ما در واقع حریم خودمون را با دیگران مشخص می کنیم و اینکه هر کسی نمیوته به این حریم وارد بشه و ما بعنوان یه دختر مسلمان وظیفه داریم از این گوهر دفاع کنیم، حالا بوسیله ی حجاب و در معنای عام تر به نظر من عفاف.

نظر شما در مورد حجاب چیه؟



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده علیرضا برزگری در دو شنبه 21 مهر 1393 |

امام خامنه ای(مدظله): هدف دشمن اینست که مردم احساس کنند راه حل مشکلات 

، سازش با غرب است و از درون ، نظام را برای سازش تحت فشار

 قرار دهند همه باید هوشیار باشند
فتنه جدیدی در راه است.



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده علیرضا برزگری در دو شنبه 21 مهر 1393 |

پسر: چرا خود را کامل نپوشانده ای؟

 - دختر: من زیبا هستم و نمی خواهم آن را مخفی کنم....

 * پسر: چرا فکر می کنی باید زیبایی ات را ارائه کنی؟

 - چرا نباید ارائه کنم؟ چرا خود را نشان ندهم؟ من برای کسی این کار را نمی کنم، فقط دوست ندارم خودم را در حجاب مخفی کنم...

 * حجاب که مخفی کردن خود نیست... حجاب مخفی کردن از ناخود است...

 - من نمی خواهم کمالاتم را مخفی کنم، من یک زن زیبا هستم و با آنها که زشتند و خود را پوشانده ام فرق دارم، نمی خواهم اُمّل و عقب افتاده به نظر برسم...

* چه کسی گفته زیبایی جسم، تعیین کننده کمالات است؟ جمال با کمالات فرق دارد. آنها که در تاریخ به انسان های بزرگ و کامل شهرت داشته اند، آیا خود را به نمایش گذاشته اند؟ مثلاً حضرت زهرا(سلام الله علیها) برای نشان دادن کمالاتش باید خود را نشان می داد؟ می دانی که اینگونه نشده است...

 - اینقدر حضرت زهرا(س) را به سرم نکوبید... حضرت زهرا(س) برای اعراب 1400 سال پیش الگو بوده است... من دختر و زن امروزم... این روزگار اخلاق خودش را می طلبد...

 * مگر قران نخوانده ای؟ آیه "رسول الله اسوة الحسنه" را خوانده ای ؟ خوب وقتی رسول خدا(ع) به قول قرآن کریم برای مااسوه حسنه است، مگر می شود دخترش نباشد؟ حدیث از امام زمان (عج) را نشنیده ای؟ که می گوید: فاطمه (س) دختر محمد(ص) برای من نمونه ای کامل است...؟(کافی ، ج6، ص48) پس چرا این محبوبه خدا را به زمان خودش و برای چند عرب محدود می کنی؟

 - من دوست دارم به قانون روزگار خودم زندگی کنم، قانون عصر جدید..

 * یعنی قانون عصر جدید با قانون خدا نیز باید متفاوت باشد؟ مگر نخوانده ای که در قرآن، سنت ها و قوانین خدا تغییر نمی کند؟همه تاریخ یک قانون نوشته شده دارد که لایق پیروی کردن است و آن نیز قرآن است که خداوند همه چیز را در آن تدوین کرده است...

 - من آیه ای در مورد حجاب در قرآن سراغ ندارم...

 * آیه 31 سوره نور ، و 59 سوره احزاب اشاره ای مستقیم به حجاب و عفاف در زنان دارد. سوره نور به نوعی سوره عفاف و حیا و حجاب است. شروعش نیز در قرآن نمونه ندارد. همه جا در قرآن می گوید: نازل کردیم این کتاب را، اما در سوره نور و آیه اول می گوید نازل کردیم این سوره را و عمل به آن را فریضه و واجب می داند...

 - خوب چرا تو نباید چشمت را بپوشانی تا من راحت و آزاد پوششم را خودم انتخاب کنم؟

 * در قرآن به من قبل از تو تذکر داده اند... آیه 30 سوره نور اول به چشم پاکی و حجاب مردان تذکر داده و بعد به شما. اما اگر کمی از روحیات مردان را بدانی، می فهمی مرد با یکبار دیدن زنی نامحرم ممکن است به گناه بیفتد و این به خاطر ضعف او در مقابل قوه جنسی خود است درست بر خلاف زنان. حتی در قرآن آیاتی داریم که مکر شیطان را ضعیف(۴/۷۶)، و مکر زنان را بسیار بزرگ می شمارد(۱۲/۲۸)...

 - جمله ای زیبا می گویم از مردان و پسرانی که طرفدار آزادی پوشش من هستند، بشنو که جوابی برایش نداری: می گویند حجاب زنان و دختران میهنم، پلک چشم ماست. یعنی چرا او خود را به زحمت بیندازد، ما چشم خود را کنترل می کنیم.

 * این هم حرف مضحکی است. مگر می شود تو هر گونه می خواهی در جامعه بگردی و دیگران همه با این اعتقاد خود را کنترل کنند. یعنی همه این پسران و مردانی که اینگونه می گویند، می خواهند تو آزاد باشی؟ یا اینکه می خواهند تو برای هوسرانی آنها آزاد باشی؟ وقتی خدا به مردان می گوید: چشمت را بپوشان و نگاهت را کنترل کن، بعدش هم به زنان دستور پوشش می دهد و این را برای شما، حتی اگر چشم مردان کنترل شود، بهتر می داند.تاریخ را نخوانده ای: وقتی مردی کور به خانه رسول الله(ص) می رود و حضرت زهرا(س) خود را می پوشاند و از اتاق بیرون می رود، به نظرت نمی توانست به خاطر کوری آن مرد خود را نپوشاند؟ این در حالیست که حضرت زهرا(س) در جواب رسول خدا می گوید: او مرا نمی بیند، من که او را می بینم و...

 این یعنی فقط دیده شدن و دیده نشدن مهم نیست، بلکه نفس اینگونه پوشش در جامعه بسیار مهم است، و پوشش در پاکی روح و روان و اعتقاد زنان و دختران تاثیر مهمی دارد...

 دختر سرش را پایین انداخت و رفت...



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده علیرضا برزگری در دو شنبه 21 مهر 1393 |

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

موضوعات مطالب
آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شهدا شرمنده ایم و آدرس azvelayattashahadat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





برچسب‌ها